محل تبلیغات شما

نشانه‌های مدیریت ذره‌بینی یا مایکرومنیجمنت را بشناسید

تقریباً هیچ شخصی دوست ندارد که کارهایش جز به جز زیر ذره‌بین بررسی شوند. مایکرومنیجمنت یا مدیریت ذره‌بینی رفتاری خسته‌کننده، تخریبگر و دلسردکننده است. با این حال، برخی از مدیران باز هم چنین روشی را برای مدیریت کارمندان خود انتخاب می‌کنند. مطمئناً سر و کله زدن با مدیری که به مایکرومنیجمنت علاقه دارد کار بسیار دشواری است، اما آیا تا به حال تصور کرده‌اید شاید شما هم یک مایکرومنیجر باشید؟

اگر مانند دیگر مایکرمنیجرها باشید، احتمالاً خودتان هم از این قضیه خبر ندارید. با این اوصاف نشانه‌های مدیریت ذره‌بینی واضح و آشکار هستند:

  • شما هیچ‌وقت از کاری که تحویل داده می‌شود راضی نیستید.
  • بیشتر اوقات از روند انجام امور گلایه‌مندید زیرا اگر خودتان مسئولشان بودید کارها را با رویکرد متفاوتی انجام می‌دادید.
  • جزئیات امور برایتان اهمیت زیادی دارند و از تصحیح آن‌ها احساس غرور می‌کنید.
  • به طور مداوم می‌خواهید بدانید اعضای تیم‌تان کجا و مشغول انجام چه کاری هستند.
  • همواره از اعضای تیم‌تان می‌خواهید شما را از روند انجام امور مطلع کنند.
  • ترجیح می‌دهید همیشه یک نسخه از ایمیل‌ها برای شما ارسال شود.

توجه به جزئیات و مطمئن شدن از اجرای درست امور بسیار مهم است. بر اساس این منطق می‌توان گفت که تمام نشانه‌های بالا بخشی از مدیریت صحیح یک مجموعه هستند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که انجام و پیگیری تک‌تک نشانه‌های بالا همیشه لازم نیست. مشکل مهمی که در مدیریت ذره‌بینی وجود دارد این است که تمام نشانه‌های بالا، به قدری با جدیت پیگیری می‌شوند که موجب آزار و اذیت کارمندان می‌شوند. اگر چنین نشانه‌هایی را در خود می‌بینید بهترین کار این است که به سرعت این روند را متوقف کنید. مدیریت ذره‌بینی شاید بر روی کاغذ به نفع شما باشد، اما باید بدانید که با این کار در حال تخریب روحیه و میزان بهره‌وری اعضای تیم خود هستید.

درست است که مدیریت ذره‌بینی در کوتاه مدت نتیجه بخش خواهد بود، اما در طولانی مدت تاثیر منفی بر روی اعضای تیم، شرکت‌تان و حتی خودتان خواهد داشت. مایکرومنیجمنت باعث می‌شود که بهره‌وری شما و توانایی‌تان در انجام کارهای مهم کاهش یابد. در واقع با مایکرومنیجمنت نه تنها باعث کند شدن روند توسعه و پیشرفت تیم‌تان خواهید شد، بلکه موجب می‌شود که اعضای تیم‌تان به حضور شما عادت کنند و نتوانند بدون شما کارها را انجام دهند.

اما پرسش اصلی اینجاست که برای خاتمه دادن به این روند باید چه کاری انجام داد؟ در ادامه 3 روش را به شما معرفی خواهیم کرد که با کمک آن‌ها می‌توانید مدیریت ذره‌بینی را متوقف کنید.

 

مدیریت ذره‌بینی یا مایکرومنیجمنت

چرا مشتریان خشمگین بهترین منبع بازخورد برای شما هستند؟

چرخه ادوارد دمینگ

مدیریت ,ذره‌بینی ,انجام ,مایکرومنیجمنت ,روند ,نشانه‌های ,مدیریت ذره‌بینی ,است که ,این است ,اعضای تیم‌تان ,با این ,نشانه‌های مدیریت ذره‌بینی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها